Phillip Island

18 maart 2019 - Phillip Island, Australië

Halloootjes,

Het was vandaag een drukke dag! Iedereen een beetje uitgeslapen. Lyn had een lekker ontbijtje gemaakt tot ze zei dat er ook pindakaas in huis was. Dat is best lekker dachten wij. Ze pakte de pot pindakaas maar zei er wel bij dat ze het een lange tijd niet gegeten had. Ze probeerde hem open te maken en zag dat het een nieuwe was. Nou, das lekker toch. Ik bedacht me geen moment en keek toch maar even op de houdbaarheidsdatum. Nou, pindakaas van 2017 eet je niet meer. Kan best zei ze, hij was nog ongeopend. Gerda, Harry en ik zeiden tegelijk dat ze het dan maar zelf ging eten hahaha.

Na een heerlijk gezond ontbijtje was ik eigenlijk nog aan het nagenieten totdat Gay binnenkwam. Ik had de schrik van mijn leven en zat tegen het plafond. Als je je bedenkt dat Lyn al een hoge stem heeft, dan heb je haar vriendin Gay niet gehoord. Poeh...dat zijn een hoop decibels tegelijk!! Maar Gay is een vriendin die de dutchies graag wilde zien. Ik voelde me net een aap hahaha.

Toen wij van de schrik bekomen waren zijn we op pad gegaan richting Phillip Island. Maar eerst moesten we nog een kopje thee drinken bij haar vriendin Jill en haar man Gary in Mirboo Nth. Hoppa daar is die aap weer haha.

Vervolgens langs haar oude huis in Mirboo Nth gereden waar ze 21 jaar gewoond hebben. En heeft ze ons de scholen van Fiona en Ali laten zien. Vervolgens langs een nieuw te bouwen huis gereden in Invealoch van haar vriendin Chrissie en haar man Mannie. Chrissie en Mannie waren gister al langsgekomen voor een kopje thee (weer thee gedrinken) en hoppa... Daar is die aap weer. Zij wilde ook de Dutchies wel eens zien. Daarna zijn wij onze weg vervolgen naar San Remo waar ook een vriendin woont maar gelukkig was er geen tijd om ze te ontmoeten. Ik ging al recht zitten en me als een aap gedragen. Hier hebben we Fish and Chips gegeten. Nadat wij de vis op hadden heeft ze aangegeven dat we haai gegeten hebben. Wonder boven wonder was het nog lekker ook.

Weer in de auto gesprongen richting Phillip Island. Even in Cowes gestopt voor de Koala's te spotten in Koala Conservity. Hier waren ook Wallabies, kleine kangaroes. Erg leuk. Daarna naar The Nobbies gereden. Hier wonen Cape Barron geese, zijn een soort gansen. Bij the Nobbies had je een enorme boardwalk (loopbrug) waar je kon lopen en zien waar de zeehonden, zeeleeuwen en pinquins leven. Helaas hadden ze vakantie want geen zeehond gezien.

Eindelijk aangekomen bij Philip Island met de pinquin parade. Hier wonen de kleinste pinquins ter wereld en elke avond om een uurtje of 8 in de avond komen ze aan land om hun kleintjes te voeden. Zo grappig om te zien. Het zijn erg bange diertjes en aan land zijn ze vatbaar voor vossen enzo. Eerst gaat er 1 stoere voorzichtig uit het water en springt dan weer terug. Even daarna komt ie met nog 1 en blijven ze met hun hoofd laag staan wachten. Om sterker te worden gaan ze per groep het strand op. De ene keer wordt dit spektakel door 2000 pinquins gemaakt, dan andere keer 600. Ligt aan de ruwheid van het water en het tijdvak. Wij hadden het idee dat er niet veel pinquins het land op gingen, maar super om te zien. In de duinen staan houten blokken en gaten in de duinen waar hun kindjes zitten te wachten tot er vis gebracht wordt door hun vader of moeder.

Na een drukke dag weer richting huis. Was een zeer geslaagde dag!

1. Ron en Monique:
    18 maart 2019
    Wat een gave foto's heb je gemaakt zeg!
  2. Debora & Marco, Tygo en Dennis:
    Leuk verhaal!
    Welterusten voor jullie! X
  3. Nel Martin en Michel:
    18 maart 2019
    Zo jullie hebben al veel gezien, wat mooi zeg geweldig 😘👍
  4. HEDY:
    18 maart 2019
    We hebben zo gelachen een super leuk verslag en wat een leuke foto's
  5. Jolanda en thomas:
    18 maart 2019
    wat gaaf zeg!!!! omdat mee te maken,mooie foto's