Sydney Harbour (haven)

5 april 2019 - Sydney, Australië

Haloootjes,

De tijd vliegt....we zijn bijna aan het einde van deze prachtige ervaring. Wat hebben wij het toch mooi. Maar gelukkig hebben we nog 1 dag met de Aussies want morgenochtendvroeg zetten ze ons af op het vliegveld van Sydney en gaan zij in twee dagen weer terug naar hun huis in Newborough.

Maar eerst nog even een blog wat we gister, donderdag dus, gedaan hebben.

Na het ontbijt zijn we op de trein gestapt naar het centrum van Sydney, de harbour. Wat erg handig is, en daar kan Holland wel iets van leren, dat je een soort pasje koopt waar je geld kan opzetten. Bij ons zat er 20 dollar op. Met dat pasje kan je op alle vervoer stappen. Na het gebruik van 15 dollar is het reizen gratis. Erg handig. Aangekomen op Sydney Harbour zie je natuurlijk het welbekende Opera House en de Harbour Bridge. We stapten op de veerboot richting Manly. Dit is een toeristendorpje liggend in de oceaan. Natuurlijk is er een winkelstraat en jawel een strand waar de surfers hun gang kunnen gaan. Hier hebben we gelunched met een warme maaltijd en zijn we met de veerboot weer terug naar de haven gegaan. De veerboot wordt ook veel gebruikt door de plaatselijke bewoners die ergens aan de overzijde werken. Vervolgens hebben we een andere veerboot (snellere) gepakt naar een ander gebied van Sydney, de Darling harbour. Hier heb je Ocean life, Madame Tussauds en andere bezienswaardigheden. Wij hebben alleen een stukje gewandeld. Weer terug naar de Harbour gegaan met de veerboot en zijn toen naar the Opera House gelopen. Vanaf plaatjes in boekjes lijkt hij enorm, maar eigenlijk valt het best mee. Het is een vrij oud gebouw waar onder 1 vleugel een restaurant gesitueerd is en de overige vleugels (ik dacht 3) worden conferenties, musicals en shows gegeven. We hebben er omheen gewandeld en toen weer, helaas met paraplu, richting de trein gegaan en onze tocht naar het appartement vervolgd. Even boodschapjes gedaan en heeft Lyn een lekkere meatpie gewarmd in de oven (bladerdeeg met in de kern rundvlees of kip met groente zoals champignons, uien en dergelijke). En toen.....tudutudupiepppppp!!! Het alarm ging af....wat een geluid zeg. Gelukkig ging door het sluiten van de oven het alarm uit. Poeh... Ik heb op youtube een brandweersirene opgezocht en afgespeeld. Ze schrok wel heel even hahaha. Helaas was er 1 pie een beetje verbrand en de binnenkant koud. Uiteindelijk heerlijk gegeten en daarna aan de eettafel gepraat over van alles en niks onder het genot van een bakkie koffie van onze Barista David. Helaas waren er 4 personen in hun mobiel gedoken hihi

Vandaag helaas de koffers pakken en zullen we lokaal een stukje gaan lopen en ik denk uiteten. En dan is het voor Australië klaar en gaan we richting Singapore......snif snif.....