Rondje Melbourne per voet

28 maart 2019 - Docklands, Australië

Halloootjes,

Wat een heerlijke dag is het geweest. Het was 27 graden met die gele knikker en bijna geen wind. We gingen de hort op en per voet het centrum van Melbourne verkennen. Nou, die hebben we volledig gezien hoor. Vooraf eerst met de tram naar de winkelstraat. Daar vanuit zijn we gaan lopen. David en Lyn houden van lopen. Maar wel van doorlopen. En dan hadden wij het idee dat heel Melbourne vrij was van werk en school. Wat een mensenmassa zeg. En dat voor een doordeweekse dag. Veel winkels bekeken van Prada, Michael Kors tot een souvenierswinkeltje of een theewinkeltje. Erg duur hier. Maar veel authentieke winkels en overdekte winkelparades. Wij keken onze ogen uit. Dat is echt zo vreselijk groot hier. Maar ook superdruk. En dat met een snelle pas. Tussendoor een bakkie gedaan en nog een muziek galerie bekeken. Gaaf allemaal. Ook nog een hele oude hotel bekeken en door een graffity straat gewandeld. We waren hier niet alleen hoor. Maar samen met een honderdtal Chinezen. Die kom je ook overal tegen hier. Er blijken hele woontorens van Chinezen mensen te zijn.  Onze toren is er ook één van.

Om een uurtje of 5 zijn we richting een Italiaans restaurant te gaan, want Brae, Fi en Ali zaten ons daar op te wachten om een hapje te gaan eten. Brae heeft ons op een avondje Football getrakteerd. Typisch Australisch. Na het eten dus naar het stadion. Was een geweldige ervaring. We moesten alleen op de 4e level zitten en dat was toch iets te hoog voor Harry. Maar hij heeft het volbracht. Klasse Har.... Wat een leuke sport. Gaat er hard aan toe. Ze mogen eigenlijk alles. Soms even wat vechten en soms wat stoeien. Zolang ze maar de bal (eivormig) tussen de palen gooien of schoppen....

Na de game weer richting het appartement gegaan en 15.184 stappen verder zijn we eindelijk na een lange dag thuisgekomen.

Heb weer wat foto's geplaatst.

Nu snel slapen want morgen moeten we vroeg het appartement uit en gaan we naar Geelong. Hier gaan we een hapje eten thuis bij Ali en Dane en kleine Audrey.

Tot later!

1. Ron en Monique:
    28 maart 2019
    Goed voor de stappenteller 🤣
  2. Willem en Sylvia:
    28 maart 2019
    Goed bezig.
    Leuk een kijkje in het stadion.
    Succes.
  3. Nel Martin en Michel:
    29 maart 2019
    Geweldig weer hoor, wat zullen jullie genieten iedere dag weer opnieuw zoveel mooie dingen zien fijn hoor leuk om te zien en lezen 😘😘👍👌