Old en spicy

27 maart 2019 - Docklands, Australië

Hallooootjes,

Wat een heerlijke dag vandaag. Eigenlijk zijn alle dagen heerlijk hier. Wat een fantastisch land is het toch.

Vandaag een beetje uitgeslapen (behalve ik natuurlijk) en zijn wij met de auto naar Williams town gereden. Hier liggen heel veel voetstappen van Lyn, haar ouders en grootouders en zelfs het huis bekeken van een vriendin die daar opgegroeid is. Haar opa heeft een huis gebouwd daar die nog steeds in dezelfde staat verkeerd. Hier logeerde zij elke vakantie en heeft hier veel meegemaakt. Leuk om te zien. Ook een hapje gegeten bij het haventje. De huizen rondom de kustlijn zijn niet te betalen. Vervolgens naar het kerkje gegaan waar Tony en Betty (ouders Lyn) getrouwd zijn. Na deze bezienswaardigheden zijn we kriskras door de mooie stukken van Melbourne gereden, langs vele parken. Hier hebben ze een hardloop parcour aangelegd die best veel gebruikt wordt. Je kan die parken vergelijken met de parken in Amerika, het Central Park. In één van die parken ligt the Shrine of Remembrance, een herdenkingsplaats van al de gesneuvelde militairen in de oorlog. Supermooi gebouw waar het eeuwige vuur blijft branden. Ook is er een monument van alle gesneuvelde paarden. Lyn werd daar gevraagd een foto te maken van een homokoppel voor het vuur (ook David werd later gevraagd voor het maken van een foto maar later meer). Maar na 2x klikken was de foto gemaakt. Daarna naar het kleine huis gereden waar Alison het laatst gewoond heeft met Dane voordat ze naar Geelong ging verhuizen. Veel gezien van Melbourne en de historie dus op naar Fiona. Fiona werkte vandaag thuis en had ons uitgenodigd voor een cuppa (bakkie thee). Even gezellig nagepraat over de bruiloft en toen weer naar het appartement om de auto neer te zetten want wij gingen naar Chinatown om een hapje te eten.

Na ons een beetje opgefrist te hebben zijn we met de tram naar Chinatown gegaan. Ik denk dat wij de enigste blanke waren daar. Wat een mensenmassa zeg. Maar een restaurantje gevonden en hop naar binnen. Een chinees biertje en een pot jasmijnthee. Lyn bestelde wat losse gerechten zoals dumpling (tja heb geen idee wat ik in mn mond gestopt heb haha) en springrol, een vegetarische loempia. Vervolgen heeft ze 2 grote hoofdgerechten besteld met nasi zodat we van alle twee konden proeven. Een rundvleesgerecht en een kipgerecht (kan ook hond en eend zijn hahha wie zal het zeggen). De gerechten werden geserveerd maar het zag er aardig rood uit van de chili. Nou, zei Har tegen Gerda, de chilipepers van de kip zijn niet zo heet meer want ze zijn gebakken en dan is het pittige eraf. Huh dacht ik en stopte een chilipeper van een centimeter breed in mijn mond, ik vertrouw Har natuurlijk en geloof alles wat ie zegt. Nou de vlammen sloegen mijn oren uit....mijn hemeltje lief zeg...wat een ellende...alles brandde.....werd er gewoon eng van..... Na een paar minuten ging het wel weer. Was nog wel een beetje dizzie. Toen had David een lekkere hap van die rundvlees genomen maar voordat ik iets kon zeggen stak hij de dievemoord. Die had het helemaal te kwaad. Denk dat alle chinesen in Chinatown in een deuk lagen. Dit was niet te doen. We hebben het vlees er maar een beetje uitgevist en de nasi gegeten. David was gelukkig een beetje bijgekomen......maar moet wel aan de maagpillen. Gerda ook. Toen wij uitgegeten waren had Lyn & David voorgesteld om naar het Sofitel te lopen. Het Sofitel is een gigagroot hotel, conferenceruimtes, winkels van Prada enzo, exclusieve restaurants. Gerda en ik gingen maar even naar het toilet daar. Ger was snel klaar tot ik ging. Ik was bezig maar werd helemaal draaierig...en dacht ohhh neee zijn die pepers nou nog bezig. Ben zo eng....voor mijn gevoel was ik helemaal in trance ofzo. Zouden het space pepers zijn geweest. Toen ik klaar was en mij omdraaide bleek de bril van de toilet los te zitten hahaha....

Op naar het hotel. Veel zwervers onderweg, heel veel jonge mensen zo laat over straat en nog op een woensdag ook. Maar aangekomen bij het Sofitel gingen we de lift in en naar 35 hoog...wouw....je kan daar naar het toilet met uitzicht over Melbourne. Adembenemend gewoon. Liep daar wel met knikkende knieen en Harry was hier niet happy met zijn hoogtevrees. Die heeft niet gekeken......

Terug met de tram en tijdens deze rit stapten er 2 meiden de tram in. Ze hadden zichzelf mooi gemaakt en één meisje had een wit colbertje aan met niks eronder, ook geen bh. Laat nou net dat meisje aan David vragen of hij een foto kon maken van hun. Nou dat deed ie wel hoor. Waar Lyn er 2 klikken voor nodig had, was David best een tijdje bezig om een foto te maken hahahah.

Nu terug in het appartement en doen we onze oogjes dicht en snaveltje toe, slaap lekker....

1. Ron en Monique:
    27 maart 2019
    Wat boffen jullie met het weer zeg! En al op de helft van jullie trip 😱
  2. Dennis:
    Gaaf hoor. Wat ziet het er super uit. Fantastisch 😀
  3. Corine Bonafini:
    27 maart 2019
    Jeetje gaaf hoor. Dat je nog tijd heb om te schrijven. Lekker genieten lieverds😘😘
  4. HEDY:
    27 maart 2019
    Ha ha wat een giller super mooi allemaal 😂😘
  5. Rob, Maris en Laan:
    27 maart 2019
    Haaahahaha en ik pis weer in mn broek. Geweldig! Hihi xxxx
  6. Stef en san:
    Wat super gaaf! Genieten samen! Veel plezier!😘
  7. Fiona en Walter:
    27 maart 2019
    Ziet er echt super uit zeg...ach en die arme David is pimpelpaars... lekker zo'n chineesje. Als je thuis komt kan in je altijd nog carrièreswitch maken naar schrijfster haha echt grappige verhalen.
  8. Willem en sylvia:
    27 maart 2019
    Wat een heerlijk land zeg.Hier is het lente maar het voelt als herfst. Nog veel plezier samen en lekker genieten elke dag weer. Groetjes,
  9. Maria:
    31 maart 2019
    Ow Miran, ga thuis AUB door met bloggen wwwwwhhhhhhhhhhaaaaaaaaaa
    geweldig. en Prachtige foto's SUPER om mee te mogen genieten van jullie reis. x