Weddingday

24 maart 2019 - Newborough, Australië

Hallootjes,

Hier zijn wij eindelijk met de trouwfoto's. Wat een belevenis.

Het begon 1 dag eerder. De ontmoeting met de familie van David en vrienden van Lyn. David en Lyn zijn al vroeg naar de farm gegaan om voorbereidingen te treffen en zouden er 2 vriendenstellen ons komen ophalen. Zijn lieve mensen allemaal. We moesten een uurtje rijden. Vooraf voor het diner zijn wij naar het appartement gegaan en onze spullen uitgepakt. Wat een super mooi en nieuw appartement. Achter onze bungalow zat Dane, Ali, Audrey en nanna (oma) Robin (moeder van Dane). Daarachter zat een appartement met vrienden van Lyn. Hoewel ze heeft aangegeven dat er maar twee vriendenstellen mochten komen, heb ik het idee dat er meer vrienden van haar waren dan vrienden van Fi en Brae haha. Elke keer zei ze, come on you must meet my friend.... Another one zeiden wij elke keer. Snap jullie nu waarom wij ons aapjes voelen. En dan zijn we er nog niet hoor. Aankomende week weer vrienden ontmoeten.

Na het uitpakken zijn wij naar het restaurant gegaan waar de broers en zus van David en hun kinderen en kleinkinderen, vrienden van Lyn (zie je, nog meer) om een heerlijk hapje te eten. Was gezellig en heerlijk.

Verder niks bijzonders gedaan.

En ja hoor, vandaag is het zaterdag.... The Weddingday. Lyn zou met Ali om 8.30 uur weggaan om naar Fi te gaan en hun nagels en haren te laten doen. Nou dat redt ze natuurlijk niet. Werd 9.45 uur. Valt mee toch.... Met Lyn kan je wel afspraken maken hahaha. Wij gingen met David en een aantal vrienden ontbijten in het stadje Mafra. Mafra ligt een half uur van de farm vandaan. Wij hebben gepocheerde ei met een soort van gefrituurde kip op. Lekker op je nuchtere maag. Toen wij terugkwamen snel omkleden en optutten want de tijd hier is korter dan in Holland. Althans, zo voelt het. Tijd vliegt voorbij hier. David ging Fiona ophalen en wij gingen met vrienden Ted en Julie en Paul en Bridget en Gary en Rosie. Lieve mensen allemaal. Iedereen klaar dus hop naar de bruiloft.

Bij de farm aangekomen was er voor het huis een groot grasveld met links en rechts een aantal oude bruine houten bankjes en aan de linkerkant stond een ouderwetse naaimachine (Singer) waar zij en de getuigen de akte konden ondertekenen. Na een uurtje wachten begon de ceremonie en kwamen eerst de 3 bruidsmeisjes (1 bruidsmeisje was ivm privéaangelegenheid niet gekomen) uit het huis en liepen vanachter naar voren tussen de banken door met een boeket in hun handen. De bruidsmeisjes hadden een bordeaux rode jurk aan die langs hun lichaam viel. Toen ze bij de voorkant kwamen, gingen ze links staan. Daarna kwamen de 4 bruidsjonkers naar voren. Deze mannen droegen een khaki chino broek met een wit overhemd en een blauwe colbert met groene stropdas. De jonkers gingen rechts staan op een rij. Brae had hetzelfde aan maar met een groene strik en in zijn colbert zijn ruitjes verwerkt. Mooi om te zien. En ja hoor, daar kwam David met de bruid aan zijn hand. Lopend naar voren stond Ali ze al op te wachten. Vorig jaar heeft Fi gevraagd of Ali ze wil trouwen. Het blijkt best een zware opleiding te zijn van een jaar. Maar ze heeft het gered!! Zij was dus de trouwambtenaar. Wat gaaf zeg. Niemand wist het en wat deed ze het toch goed. Ze begon haar speech met een verhaal over Fi en over Brae. Vervolgens ging een bruidsmeisje vertellen en daarna de bruidsjonker. Dat waren allen verhalen over hoe ze zijn, hoe ze waren en wat ze meegemaakt hebben. Toen ging Brae zijn trouwbelofte vertellen en vervolgens Fi aan Brae. Tot slot kwam het officiele gedeelte. Elkaar hun liefde aan elkaar geven en natuurlijk de ring....... Hier in Australië zeg je geen ja maar geef je je trouwbelofte aan elkaar. Tis net een film.

Fi en Brae gingen foto's maken en wij konden wat drinken of spelletjes doen. Dit gedeelte was aan de zijkant van het huis onder een enorme boom onder het genot van een hapje en een drankje. Naast dit gedeelte stond een enorme tent waar het diner werd geserveerd en ja hoor...de dansvloer. Dit is normaliter de tennisbaan. Er waren 3 hele lange tafels gedekt met gumtree blaadjes. Dat zijn blaadjes die koala's eten. Ruiken heerlijk.

Het diner was ook lekker. En na het diner ging de 7 koppige band beginnen met spelen. Twee van deze leden hebben de hele middag zachte achtergrondmuziek gespeeld, akoestisch. Wat een top band. 1 van deze leden is een goeie vriend van Brae.

Na een half uurtje zingen werd de taart aangesneden en hadden ze een dessertbuffet. Hier ook weer van alles. Heerlijk. Na het toetje is koffie lekker zou je denken. Har ging port halen voor ons, en ik ging met Ger koffie halen. Ger stond met het kopje onder de koffietank totdat ik zei dat er heet water in zit en dus ook uitkomt. Nou zegt ze, die vrouw naast mij heeft koffie hoor. Heb het zelf gezien, is zwart wat er uit komt. Toen wij met zn tweeen in het kopje van die vrouw gingen kijken, zei ze dat het instant koffie is. Aha... Dat verandert de zaak haha. Die vrouw gaf Ger een ietwat breed zakje. Ger pakte deze aan, scheurde de bovenkant er af en kiepte hem om in het kopje....wat denk je wat er uit valt..... Een theezakje!!! Toen ging ik helemaal stuk. Ze blijken een koffiezakje te hebben in de vorm van een theezakje. Na het bijkomen moest er natuurlijk heet water in. Ger pakte de watertank en tapte heet water maar maakte er een hard bromgeluid erbij. Wat ben je aan het doen Ger... Ik doe een koffiemachine na hahahha. Gek wordt je hier wel van al die rare dingen hihi.

Van al het water, port, bier en wijn drinken moet je ook eens naar de wc. Ze hadden 2 wc units geplaatst voor de dames maar Lyn zei dat wij in het huis mochten. Wij blij, maar eenmaal binnen weet ik niet of je hier wel blij van moet worden. De bruiloft was op de farm van de ouders van Brae en deze hebben zo'n 700 melkkoeien. Dan heb je geen tijd natuurlijk voor het reinigen hiervan. Nou dat klopt precies. Het huis is 100 jaar en dat was ook wel een beetje te zien. Maar de gastvrijheid is super en natuurlijk belangrijker dan een oude badkamer.

Na een heerlijk dansavondje zijn wij gaan helpen opruimen en kwam om 01.00 uur de bus. We moesten meerdere personen naar motels brengen en lagen om een uurtje of 3 in bed.....

De volgende morgen weer vroeg op want er was voor het ontbijt een bbq georganiseerd om 10.30 uur. Lekker hoor zo vroeg bbq'en...bleh...zo vroeg eten maar de bbq was ook weer top geregeld. Na het helpen opruimen weer naar Newborough gereden.

We zijn nu even aan het bijkomen en uitbuiken van het weekendje in Tinamba en Mafra.... Was helemaal top!!! En wat een mooie bruiloft. Heel anders dan bij ons. Het lijkt net een bruiloft in een film....

1. Stef en san:
    24 maart 2019
    Wauw!! Wat een foto’s en wat maken jullie veel mee... inderdaad net een film die bruiloft, schitterend! Geniet nog lekker met elkaar, veel plezier!
  2. Ron en Monique:
    24 maart 2019
    Wat een ultieme ervaring was dit! Dit pakken ze jullie niet meer af 😉
    Heel veel plezier nog....enjoy 😁
  3. Debora & Marco, Tygo en Dennis:
    24 maart 2019
    Wat een leuk verhaal en heel gaaf om meegemaakt te hebben! X
  4. HEDY:
    Super mooi leuke foto Har met David ziet er goed uit ha ha 😃
  5. Nel Martin en Michel:
    25 maart 2019
    Gaaf hoor, leuk die verhalen en de mooie foto's genieten maar.